وظیفه اصلی کمپرسور در سیکل تبرید تراکمی، تراکم گاز مبرد از فشار پایین سیکل (فشار اواپراتور) تا فشار بالای سیکل (فشار کندانسور) می باشد. در سیستم های آمونیاکی کمپرسور از سپراتور (جداکننده بخار از مایع) مکش می کند و وظیفه اصلی آن ثابت نگه داشتن فشار سپراتور، با توجه به دمای کاری مورد نیاز می باشد. کمپرسور های رایج در سیکل آمونیاکی معمولاً از دو نوع سیلندر پیستونی و اسکرو می باشند.​​​​​​​

کمپرسور سیلندر پیستونی
 کمپرسورهای سیلندر پیستونی از: سیلندر ، پیستون، میل لنگ، سوپاپ های ورود و خروج گاز، کارتر روغن، فیلتر روغن، پمپ روغن و خنک کن روغن تشکیل یافته است که اساس کارکرد آن در چهار مرحله می باشد. در ابتدا پیستون قبل از رسیدن به نیمه های سیلندر، سوپاپ گاز ورودی (ساکشن) باز می شود و گاز وارد سیلندر می شود و پیستون به نقطه مرگ پایین خود می رسد. در مرحله دوم  هر دو سوپاپ های ورود و خروج بسته می شود و عمل فشردن صورت می گیرد و پیستون تا بالاتر از نیمه های سیلندر بالا می رود سپس در مرحله سوم سوپاپ خروجی باز شده و گاز پر فشار از سیلندر خارج میگردد در این مرحله پیستون تا نقطه مرگ بالا می رسد و در نهایت در مرحله آخر پیستون از نقطه مرگ بالا به نیمه های سیلندر آمده و سیکل تکمیل می گردد.​​​​​​​

کمپرسور اسکرو
جزء اصلی کمپرسور های اسکرو از دو روتور پیچشی که با پروفیل های متفاوت نری و مادگی می باشند و با فاصله خیلی کم در هم قرار گرفته اند ، تشکیل یافته است و با چرخش یکی از روتورها با سرعت بسیار بالا ( بین ۳۰۰۰ تا ۳۶۰۰ دور بر دقیقه) و قرار گیری گاز در بین محفظه های خالی ما بین دو روتور و طی کردن طول روتور فشارش بالا می رود. یک یونیت کمپرسور اسکرو از اجزای کمپرسور (روتور پیچشی) ، الکتروموتور ، مخزن جداکننده روغن از گاز ، پمپ روغن (در صورت نیاز) ، خنک کننده روغن ، فیلتر روغن ، کوپلینگ ، یونیت کنترل یا PLC و در صورت لزوم اکونومایزر تشکیل یافته است.​​​​​​​

شما مشتریان گرامی میتوانید انواع کمپرسور با توان مورد نظر را به صورت آکبند یا استوک ( اورهال شده ) از شرکت شتاب صنعت برودت تهیه فرمایید .

کمپرسور های قابل سفارش

انواع کمپرسور های پیستونی در ظرفیت های 2 و 4 و 6 و 9 و 12 سیلندر از برند های مطرح جهانی

انواع کمپرسور های اسکرو در ظرفیت های مختلف از برند های معتبر 

کمپرسور پیستونی متالکس 4 و 6 و 9 سیلندر

میل لنگ کمپرسور جوشی فولادی منحصر به فرد .

مراحل کنترل ظرفیت در هر سیلندر .

حجم مکش از 136 متر مکعب در ساعت به 1700 متر مکعب در ساعت در 1000 دور در دقیقه.

مناسب برای مبردهای مختلف مانند آمونیاک R-717، R-22، R-134a و سایر مبردهای دوستدار ازن .

طراحی مدولار

در دسترس بودن آسان قطعات یدکی.

کاملاً باز و قابل سرویس در سایت.
​​​​​​​
صرفه جویی در مصرف انرژی به دلیل کنترل ظرفیت

جهت دریافت مشاوره تخصصی و رایگان با ما در ارتباط باشید

تماس با ما
NUMCompressor ModelCapacity kWCapacity TRShaft Power BkW
1MX -600662.67188.39145.40
2MX -400441.71125.5897.70
3MX -900993.95282.57217.10
4MX-310105.2029.9065.84
5MX-420152.3043.2994.54
6MX-720141.3040.17111.57
7MX-51091.5026.0174.29
8MX-630135.8038.60107.14
9MX-930188.2053.50147.37

​جدول مشخصات کمپرسور های متالکس

کمپرسور های اسکرو

مشخصات کمپرسور اسکرو تبرید
ظرفیت کمپرسور اسکرو بالاتر از کمپرسور های اسکرال، سیلندر پیستونی و روتاری می باشد و عموما در ظرفیت های بالاتر از 50 تن نامی مورد استفاده قرار می گیرند به همین دلیل فضای کافی جهت نصب کمپرسور همیشه یکی از مشکلات اصلی خریداران می باشد به همین دلیل سعی شده است که جهت بر طرف کردن این موضوع ابعاد دستگاه کوچکتر شود و بصورت فشرده طراحی گردد و در اختیار کاربران قرار گیرد، به همین دلیل کمپرسوری با عملکردی مشابه با کمپرسور اسکرو صورت فشرده طراحی می گردد که اصطلاحا به آن کمپرسور اسکرو کامپکت یا فشرده می گویند. در طراحی کمپرسور کامپکت اسکرو قطعات اعم از رسیور روغن و اویل سپراتور یا جداکننده روغن در کنار هم بصورت فشرده قرار می گیرند تا فضای کافی جهت نصب آن فراهم گردد. نصب و راه اندازی این کمپرسور ها بسیار راحت می باشد و در کمترین زمان ممکن نصب و آماده بکار می شوند. نحوه کار کمپرسور اسکرو به این شکل می باشد که سیال توسط دو محور دارای رزو پیچی که حرکت آن ها بصورت ساعت گرد و پاد ساعت گرد می باشد متراکم می گردد و سیال به فشار مورد نظر می رسد و از لوله دیس شارژ به بیرون هدایت می شود.

معمولا کمپرسور های اسکرو برودتی ( آمونیاکی ) به صورت استوک وارد کشور شده و نیاز به اورهال کامل دارند.همچنین هزینه کرد یک یونیت استوک به صرفه تر نسبت به یونیت اکبند میباشد.

مشاوره تخصصی و رایگان میخوای؟

سبد خرید